Gençlerde kalp kası iltihabının sebebi, Pfizer-BioNTech aşısı mı?

İsrail Sağlık Bakanlığı, Pfizer-BioNTech Covid-19 aşısı olan genç erkeklerde görülen kalp kası iltihabı vakalarının, “yüksek ihtimalle aşıyla bağlantılı olduğu” açıklaması yaptı.

Gençlerde kalp kası iltihabının sebebi, Pfizer-BioNTech aşısı mı?
Gençlerde kalp kası iltihabının sebebi, Pfizer-BioNTech aşısı mı?
Haber albümü için resme tıklayın

İsrail Sağlık Bakanlığı, Pfizer-BioNTech Covid-19 aşısı olan genç erkeklerde görülen kalp kası iltihabı vakalarının, “yüksek ihtimalle aşıyla bağlantılı olduğu” açıklaması yaptı.

Covid-19’a karşı aşılamada en başarılı ülkeler arasında yer alan İsrail’den çarpıcı bir açıklama geldi.

“Kalp kası iltihabı vakaları, Pfizer-BioNTech aşısı ile bağlantılı”

İsrail’de Pfizer-BioNTech tarafından geliştirilen Covid-19 aşısı olan genç erkeklerde az sayıda “kalp kası iltihabı” (miyokardit) görüldüğü bildirilmişti. Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, genç erkeklerde görülen miyokardit vakalarının, aşıyla yüksek ihtimalle bağlantısı olduğu belirtildi.

Konuya ilişkin 3 uzman ekip tarafından başlatılan araştırma sonucunda elde edilen bulguları açıklayan Bakanlık, İsrail'de Aralık 2020 ile Mayıs 2021 tarihleri arasında Covid-19 aşısı olan 5 milyondan fazla kişi arasında 275 miyokardit vakası tespit edildiğini kaydetti. Miyokardit tespit edilen hastaların çoğunun 4 günden fazla hastanede kalmadığı ve vakaların yüzde 95'inin hafif olarak sınıflandırıldığı belirtildi. Araştırmada, Pfizer-BioNTech aşısının ikinci dozu ile 16-30 yaş arası erkeklerde miyokardit vakaları arasında olası bir bağlantı olduğunun kaydedildiğini belirten Bakanlık, bulgulara göre bu tür bir bağlantının, diğer yaş gruplarına göre 16-19 yaş arasındaki erkeklerde daha fazla gözlendiğini aktardı.

İkinci dozdan sonra vakalar görüldü

Pandemi Müdahale Koordinatörü Nachman Ash, 25 Nisan'da yaptığı açıklamada, 5 milyondan fazla aşılanmış kişi arasında yapılan bir ön çalışma ile özellikle ikinci dozdan sonra meydana gelen "onlarca miyokardit vakasının" görüldüğünü ifade etmişti. Ash, bunun alışılmadık derecede yüksek olup olmadığının ve aşıya bağlı olup olmadığının belirsiz olduğunu açıklamış, "Sağlık Bakanlığı şu anda hastalık oranında fazlalık olup olmadığını ve aşılara atfedilip atfedilemeyeceğini inceliyor" demişti.

ABD Hastalık Önleme ve Kontrol Merkezi (CDC) danışma grubu da, aralarında Pfizer ve Moderna tarafından geliştirilen Covid-19 aşılarının da yer aldığı mRNA aşıları ile miyokardit arasında bir bağlantı ihtimali hakkında daha fazla çalışma yapılmasını tavsiye etmişti.

İHA

03 Haz 2021 - 05:47 - Sağlık

Muhabir  Mehmet Ali Çıtak


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gıda Hattı Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gıda Hattı hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Gıda Hattı editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gıda Hattı değil haberi geçen ajanstır.